22.01

Sobota

09:00

Wielka Biochemiczna Powtórka

Barbara Wielgosik

JAK WYGLĄDA AKCJA W RAMACH TEGO PROJEKTU:

  1. Wydarzenie będzie składało się z 4 części:

    1. Biochemiczne przypadki kliniczne

    2. Speed Biochemistry Dating”

    3. Teleturniej biochemiczny

    4. Quiz z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Kahoot

  2. “Biochemiczne przypadki kliniczne”

Ta część powtórki polegać będzie na wyświetleniu uczestnikom prezentacji dotyczącej chorób z poniżej załączonej listy. Uczestnicy będą mieli za zadanie odgadnąć  na podstawie objawów lub opisów klinicznych, jednostkę chorobową. Następnie zostaną przedstawione krótkie objaśnienia dotyczące przyczyn powstania danej choroby. 

  1. “Speed Biochemistry dating”- biochemiczne randkowanie
    Ta część powtórki ma na celu przypomnienie wszystkich najważniejszych cykli biochemicznych omawianych w 1 semestrze Biochemii. Gra opiera się na zasadzie”peer education”. Podczas gry uczestnicy otrzymują jedną kartę, na której będzie jeden cykl biochemiczny oraz najważniejsze informacje o nim, które powinni wiedzieć. Tak jak w speed datingu tak tutaj, zasada jest podobna. Podczas jednej minuty, uczestnik gry musi przekazać swojej parze wszystkie informacje z karty. Po upływie jednej minuty, druga osoba z pary przekazuje informację na temat cyklu ze swojej karty. Po dwóch minutach następują zmiana par. W ciągu kilku rund gry, każdy uczestnik powtórzy większość najważniejszych cykli. 

  2. Teleturniej Biochemiczny

Uczestnicy podczas tej części gry, będą licytować pytania z wybranych zagadnień. Pytania są ułożone względem  rosnącego stopnia trudności

  1. Powtórka z wykorzystaniem aplikacji Kahoot 

 

Ta część będzie polegać na dobraniu uczestników w kilkuosobowe grupy. Każda z grup za pomocą telefonu łączy się z quizem wyświetlanym na rzutniku. Uczestnicy odpowiadają za pomocą telefonów na kolejno wyświetlane 16 pytań o zróżnicowanym poziomie trudności, a następnie wraz z pozostałymi grupami sprawdzają poprawną odpowiedź. Dodatkowo otrzymują wyjaśnienia do bardziej skomplikowanych zadań. Pytania zostały ułożone w oparciu o przykładowe zadania z podręczników Harpera i Ferriera.

Collegium Medicum Opole
Aula B